poniedziałek, 1 lipca 2013

A może...kopertówka?


Chciałabym przedstawić atrakcyjną formę kartki. Czasem potrzebujemy niebanalnego prezentu, upominku, czegoś innego. Kartka kopertowa świetnie może się sprawdzić w tym temacie.

Taka forma kartki nie jest moim wynalazkiem. 
Przygotowując kurs, korzystałam z podpowiedzi 
zawartych w tutorialach:

Kurs na klasyczną kopertówkę wg Amber 
Kurs na kopertówkę
Kartka kopertówka do zadań specjalnych

Potrzebne materiały:
 - 2 arkusze papieru scrapowego (30 x30) lub 1 arkusz + mniejszy kawałek. Najlepiej wykorzystać papiery dwustronne,  z jednej kolekcji
- dobrane kolorystycznie dodatki. U mnie kremowe kwiatki oraz listki.
koronka: najlepiej sztywniejsza, np. syntetyczna, chociaż bawełniana tez może być.
- wstążka dopasowana kolorystycznie do całości
- klej Magic
- dwa (lub więcej) ćwieki
- tusz dopasowany kolorystycznie/kontrastowo do kwiatów oraz papierów
- perły w płynie (nie jest to konieczny dodatek. Służą do ozdobnego wykończenia kartki).



1. Jeden arkusz papieru zginamy na 4 części. Powstaje nam taki kwadrat:


2. Rozkładamy papier i zaginamy rogi do środka:



3. Powstały kwadrat składamy na pół, tak aby odstające części znajdowały się na zewnątrz. Powstaje kształt koperty:


 4. Jedną "klapkę" przekładamy na drugą stronę....


5......i powstaje dwukolorowa koperta:)

 Przód

 Tył

6.  Za pomocą taśmy dwustronnie klejącej lub kleju Magic mocujemy z tyłu koperty wstążkę odpowiedniej długości (u mnie ok 65 cm), tak, aby z przodu dało się zawiązać ładną kokardę:


7. Aby ukryć nieładnie wyglądającą wstążkę, z tyłu koperty naklejamy papier w pasującym do całości wzorze:


8. Następnie sklejamy obie prostokątne części, nakładając sporo kleju, zwłaszcza na brzegi.  

Nie sklejamy klapki!!!


9. Możemy potuszować brzegi:)



10. Zaczynamy ozdabianie klapki. Na dolną część naklejamy koronkę. Na górną część mocujemy ozdoby wg uznania. Ja użyłam kilku papierowych kwiatków, połączonych ćwiekiem i potuszowanych. 
Po umocowaniu na górnej części sklejamy klapki razem. 
Wszelkie złączenia, końcówki ćwieków są wtedy ukryte.



11. Sklejamy obie klapki, zawiązujemy wstążkę. Użyta przeze mnie koronka jest bardzo ozdobna, więc dodatki są skromniejsze. 
Brzegi wokół koronki ozdobiłam perłami w płynie.


12. Do koperty dorobiłam ozdobny karnet na życzenia. Na pasujący papier scrapowy nakleiłam karton wizytówkowy i ozdobiłam w stylu koperty.


13. Tak wygląda komplet:



I jak Wam się podoba taka forma kartki? 
Czekamy na pytania i opinie w komentarzach.

W czwartek zapraszamy na wyzwanie wg powyższego kursu!


7 komentarzy:

  1. Kopertówki fajna rzecz bardzo szybko się je robi i są bardzo praktyczne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tutaj znajdziecie jeszcze inne kury na kopertówki - jeżeli można podsyłam linki, jeżeli nie można wykasujcie ten komentarz.
      http://blogasica-scrap.blogspot.com/2012/09/kurs-na-kartke-kopertowke.html

      http://swiatpasji.pl/kreatywny/kopertowka-troche-inaczej/

      http://kursy.karteczkowo.pl/kopertowka

      Usuń
    2. Bardzo dziękujemy :) Zawsze warto skorzystać z dobrych wzorów :)

      Usuń
  2. Świetny kurs. Kartka bardzo elegancka.

    OdpowiedzUsuń
  3. eee ja robię inaczej, ale ten kursik mi się podoba, kto wie moze kiedyś skorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo elegancka kartka :-) Idealna na ważne okazje, ale wydaje mi się, że "wsysa" dużo papieru ;-)

    OdpowiedzUsuń