wtorek, 21 stycznia 2014

Kurs na szydełkową śnieżynkę

Dzisiaj chciałam się z Wami podzielić kursem na szydełkową śnieżynkę. Idealnie nadają się na ozdobę zimowych scrapów czy albumów, a robi się je naprawdę prosto i szybko.
 
 
Zaczynamy od 7 oczek łańcuszka zamkniętych oczkiem ścisłym:
 

W powstały okręg wrabiamy dwa słupki następnie 3 oczka łańcuszka i powtarzamy 6 razy (wtedy śnieżynka ma 6 ramion):
 

Następna runda, która ma powstać pomiędzy słupkami na łańcuszku składającym się z 3 oczek. Zaczynamy od półsłupka następnie 4 oczka łańcuszka, kolejny półsłupek, 6 oczek łańcuszka i jeszcze jeden półsłupek i 4 oczka łańcuszka. Półsłupek w oczko pomiędzy słupkami poprzedniego rzędu i czynność tą powtarzamy 6 razy:
 

I mamy już gotową śnieżynkę:


Może bardziej widoczne to będzie na schemacie, który rozrysowałam:
 


Próbowałam robić te śnieżynki też z kordonka, który jest znacznie cieńszy, jedna tylko uwaga - zacznijcie od mniejszej ilości oczek. Na początku 5 stanowczo wystarczy.
 
Mam nadzieję, że przyda Wam się mój kurs i pochwalicie się swoimi śnieżynkami.
Jeżeli macie jakieś pytania, to pytajcie śmiało. :)

Przypominam również o nadal trwających wyzwaniach:
Styczeń pyszna sanna - praca inspirowana wierszem
oraz
Dla Babci i Dziadka

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz